Instituto de Evaluación e Ingeniería Avanzada



LEARNING, PROBLEM SOLVING, AND MINDTOOLS

 

Learning, Problem Solving, and Mindtools is inspired by the substantial body of learning research by David H. Jonassen in the areas of mind tools and problem solving. The focus of the volume is on educational technology, especially with regard to how new technologies have facilitated and supported problem solving and critical thinking. Each chapter focuses on a particular aspect of learning with technology and elaborates the implications for the design and implementation of learning environments and activities aimed at improving the conceptualization of problems, reasoning and higher-order thinking, and solving challenging problems.

This collection of scholarly essays provides a highly engaging treatment of using tools and technologies to improve problem solving; multiple perspectives on integrating educational technology to support learning in complex and challenging problem solving domains; guidance for the design of instruction to support problem solving; a systemic account of the relationships between mental models, instructional models, and assessment models; and a look into the future of educational technology research and practice.

 

Traducción:

 

Learning, Problem Solving and Mindtools se inspira en el cuerpo substancial de la investigación de aprendizaje de David H. Jonassen en las áreas de herramientas cognitivas y la solución de problemas. El objetivo del volumen es en tecnología educativa, especialmente con respecto a la forma en que las nuevas tecnologías han facilitado y apoyado la resolución de problemas y pensamiento crítico. Cada capítulo se centra particularmente en el aprendizaje de la tecnología y explica las implicaciones para el diseño e implementación de actividades encaminadas a mejorar la conceptualización de problemas, razonamiento y pensamiento y resolver problemas difíciles en ambientes de aprendizaje.          

Esta colección de ensayos académicos proporciona un tratamiento muy interesante en el uso de herramientas y tecnologías para mejorar la resolución de problemas; múltiples perspectivas sobre la integración de tecnología educativa para apoyar el aprendizaje de complejos y desafiantes problemas de dominios; provee una guía para para la implementación, el diseño de herramientas para apoyar la resolución de problemas; da cuenta de la relación entre modelos mentales, modelos educativos y modelos de evaluación; y una mirada hacia el futuro de la investigación de tecnología educativa y la práctica.

 

Disponible en:

 

 

 

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